صنایع غذایی نیلوفر

طرز تهیه شیرینی نخودچی

مواد لازم

پودر قند۱۰۰ گرم
روغن جامد۱۰۰ گرم
آرد نخودچی۲۰۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه اندازه دلخواه
هل سبزنصف قاشق مرباخوری

مرحله اول:

 ابتدا پودر قند را به خوبی الک می کنیم و در ظرفی می ریزیم و روغن جامد را به آن اضافه می کنیم و به  خوبی مخلوط می کنیم تا  ظاهرش شبیه به خامه شود.سپس در هنگام هم زدن  آرد نخودچی را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله دوم:

در ادامه مواد را چند دقیقه ورز می دهیم تا مواد کاملا منسجم شوند.در هنگام ورز دادن هل و وانیل و زعفران را به آن اضافه میکنیم.وقتی خمیر را به خوبی ورز دادیم،آنرا داخل یک پلاستیک قرار

می دهیم و بین 8 تا ۲۴ ساعت در یخچال می گذاریم تا خمیر استراحت کند.

مرحله سوم:

بعد از استراحت خمیر، فر را روشن می کنیم تا به خوبی  گرم شود. خمیر را روی یک سطح صاف قرار می دهیم و با وردنه روی خمیر می کشیم تا صاف و یکدست شود. قالب های مورد نظر خود را روی خمیر امتحان می کنیم.

به دلیل آنکه ضخامت خمیر باید به اندازه قالب ها باشد و اگر مشاهده کردیم که ضخامت خمیر بیشتر است با وردنه مجددا روی خمیر می کشیم تا بازتر شود و به ضخامت مورد نظرمان برسد.بعد از اتمام قالب زنی سینی فر را بیرون می آوریم. وکاغذ روغنی را روی سینی قرار می دهیم و شیرینی های قالب زده را در سینی می چینیم.میتوانیم برای تزیین شیرینی‌ها از خلال پسته روی آنها استفاده کنیم.

مرحله چهارم: فر را در دمای 170 درجه سانتیگراد قرار میدهیم.  به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان میدهیم. البته توجه کنید که این زمان قطعی نیست و باید مداوم به شیرینی ها سر بزنید تا نسوزند. در آخر زمانیکه شیرینی نخودچی ها آماده شدند سینی را از فر بیرون می آوریم و زمان میدهیم تا شیرینی‌ها سرد شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top