صنایع غذایی نیلوفر

طرز تهیه ماش پلو

2 پیمانهبرنج
2 پیمانهماش
2 عددپیاز
3 حبه(به تعداد دلخواه)سیر
300 گرمگوشت چرخ کرده
به میزان دلخواهنمک و فلفل سیاه
به میزان دلخواهزردچوبه و روغن

مرحله اول:

برای تهیه ماش پلو در ابتدا ماش را در یک ظرف آب ریخته و به مدت ۱۲ ساعت می خیسانیم، سپس به همراه ۲ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و به طور کامل ماش را میپزیم.

مرحله دوم:

سپس  ماش را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در مرحله بعد پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن روی حرارت تفت می دهیم.

مرحله سوم:

حال سیرها را رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم، سیر ها را کمی تفت می دهیم(از زیاد قرار دادن سیر ها بر روی حرارت بپرهیزید) تا عطرش بلند شود.سپس نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به سیر و پیاز  اضافه کرده کمی تفت می دهیم.

مرحله چهارم:

حال ماش  را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم و تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.سپس در یک تابه مناسب برنج خود را آماده میکنیم.(برای تهیه برنج به هر روشی که مورد پسند شماس عمل کنید. ترجیحا برنج را دم بکشید.)

مرحله پنجم:

سپس قابلمه ای که برای پخت ماش پلو در نظر گرفته ایم را روی حرارت قرار می دهیم و ۲ قاشق غذاخوری روغن اضافه می کنیم. در ادامه برای ته دیگ از نان تافتون یا هر نان مورد سلیقه استفاده می کنیم.

مرحله ششم:

سپس روی ته دیگ را با برنج پوشش می دهیم. در ادامه مقداری از مخلوط ماش روی برنج می ریزیم و به همین ترتیب به صورت لایه ای برنج و ماش را در قابلمه می ریزیم تا دم بکشد. توجه داشته باشید در لایه آخر حتما برنج بریزید.

مرحله هفتم:

در این مرحله درب قابلمه را می گذاریم تا برنج دم بکشد.

 برای تهیه  گوشت قلقلی خود ابتدا گوشت  چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه چند دقیقه ورز می دهیم.سپس آنها را به صورت قلقلی درآورده و در روغن سرخ میکنیم.

مرحله دهم:

پس از اینکه ماش پلو دم کشید، آنرا درون قابلمه به خوبی مخلوط می کنیم تا برنج و ماش به طور کامل ترکیب شوند، سپس ترکیب برنج و ماش را با گوشت قلقلی و با مواد دیگری به سلیقه خودتان تزیین کنید.نوش جان.

ماش نیلوفر دریانی.حبوبات نیلوفر.نیلوفر دریانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top