صنایع غذایی نیلوفر

طرز تهیه خوراک ماش

مواد لازم برای 4 نفر
ماش2 پیمانه سرخالی
بلغور گندم2 قاشق غذاخوری
پیاز1 عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری
سیب زمینی1 عدد بزرگ
عصاره گوشت یا عصاره مرغ1 تکه کوچک
آب4 لیوان
نمک و فلفل قرمزبه مقدار کافی
روغنبه مقدار کافی

مرحله اول:

برای شروع ابتدا ماش را از یک شب قبل در یک کاسه آب می ریزیم تا نفخش گرفته شود. چند بار آب آن را عوض می کنیم تا نفخ ماش به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم:

ماش خیس خورده را همراه با بلغور گندم درون یک قابلمه ریخته و حدود 4 لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا ماش و بلغور به طور کامل پخته شوند.

مرحله سوم:

پیاز را ریز خرد کرده  و با مقدار کمی روغن در ماهیتابه سرخ می کنیم تا پیاز ها طلایی شود. رب گوجه، نمک و فلفل قرمز را به پیازهای سرخ شده اضافه می کنیم تا رب گوجه کمی تفت بخورد.

مرحله چهارم:

بعد از اینکه که ماش و بلغور پخته شد، مخلوط پیاز سرخ شده و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم و کاملا هم می زنیم تا یک دست شود. پس از آن به دلخواه عصاره گوشت  یا آب مرغ را به قابلمه در حال جوش اضافه می کنیم.

مرحله پنجم:

سپس مواد را به خوبی هم می زنیم و با شعله کم اجازه می دهیم تا جا بیافتد. در ادامه سیب زمینی را به صورت نگینی خرد می کنیم و در مقداری روغن سرخ می کنیم.و وقتی خوراک آماده شد سیب زمینی را به آن اضافه میکنیم.

مرحل ششم:

توجه داشته باشید برای رژیمی تر کردن غذا میتوان سیب زمینی را حذف کرد.و برای سرخ کردن پیاز از روغن زیتون سرخ کردنی استفاده کرد.

1 دیدگاه دربارهٔ «طرز تهیه خوراک ماش»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top