صنایع غذایی نیلوفر

طرز تهیه قیمه نثار به روش قزوینی

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت قیمه ای۳۰۰ گرم
پیاز درشت۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق سوپ خوری
برنج۳ پیمانه
آب۴ لیوان
نمکبه میزان لازم
فلفلبه میزان لازم
زرچوبهبه میزان لازم
چوب دارچینبه میزان لازم
هل سبز۴ عدد
زعفران دم کردهبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم
خلال پستهبه میزان لازم
خلال بادامبه میزان لازم
زرشکبه میزان لازم
خلال پرتقالبه میزان لازم

مرحله اول

در ابتدا پیاز را شسته و آن را به شکل نگینی ریز خرد می کنیم. پیاز را در روغن تفت می دهیم و اجازه می دهیم تا کمی آب پیاز کشیده شود.  پیاز را بیش از اندازه سرخ نکنید.

مرحله دوم

بعد از طلایی شدن پیاز می توانید کمی زردچوبه اضافه کرده و پس از آن تکه های گوشت را به آن اضافه کنید. گوشت را خوب تفت دهید تا کمی رنگ آن برگردد و تغییر کند. سپس فلفل و دارچین را اضافه میکنیم و دوباره هم می زنیم.

مرحله سوم

رب را در قابلمه‌ای جدا کمی تفت بدهید.سپس رب تفت داده شده را به مواد گوشت اضافه کنید. دوباره مواد را هم بزنید. مقداری آب جوش و زعفران و هل بر روی گوشت ریخته و در ظرف را ببندید. در این مرحله باید اجازه دهید تا گوشت حسابی بپزد. گوشت را بر روی حرارت ملایم و به آرامی بپزید. تا زمانی که گوشت حسابی نرم بشود و آب سس نیز کاملا کشیده شده و به خورد گوشت برود.

مرحله پنجم

در انتهای پخت می توانید کمی نمک به غذا اضافه کنید.  یادتان باشد که حتما در انتها هل را از سس خارج کنید.

مرحله ششم

بعد از اینکه برنج را در آب و کمی نمک پختید؛ آن را آبکش کرده و دم کنید. در این فاصله خلال ها را به مدت ۱۵ دقیقه در آب و گلاب بخیسانید. سپس آب اضافی را خارج کرده و  خلال ها را در کمی روغن تفت دهید.

مرحله هفتم  زرشک  را نیز باید در روغن تفت داده و در نهایت کمی شکر به آن اضافه کنید. اگر می خواهید روی قیمه نثار را تزئین کنید،خلال ها را جدا از زرشک تفت دهید. خلال نارنج و پرتقال را در صورت تمایل برای تزئین روی غذا، باید از قبل بجوشانید و سپس استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top